Deze week zijn er FNV manifestaties tegen het minderheidkabinet van Rob Jetten. Tijdens deze demonstraties wil Socialistisch Alternatief graag onze visie neerzetten en werkenden een alternatief bieden op de verhoogde lasten die dit kabinet wil doorvoeren. Belangrijk is om te beseffen dat strijd alleen niet voldoende is. Protesten, manifestaties, ze zijn goed maar meer is nodig. Bewustzijn is nodig, dat binnen dit systeem en vooral met deze politiek, wij werkenden en baanlozen steeds verliezen.
Vertrouwen op sociaaldemocratische partijen zoals PRO (ex-PvdA/GL), SP of PvdD is helaas utopisch. De sociaaldemocratie is al bijna 40 jaar geen strijdbare kracht meer en ook de SP is sinds 2010 in een diepe neergang. Zonder een duidelijk socialistisch antwoord op de huidige crisis, wint politiek links geen steun onder werkenden. De rechtse populisten hebben bewezen in het PVV kabinet van Dick Schoof, dat ze net zo kapitalistisch zijn als de gevestigde partijen. Ook kabinetten met JA21 of FvD in het ergste geval, zouden werkenden en baanlozen laten betalen voor de crisis van het systeem.
Daarom moeten we ons richten op strijd, solidariteit en socialisme.
Socialistisch Alternatief zegt:
- Nee tegen dit minderheidskabinet
- Nee tegen de kapitalistische inflatie en verhoogde lasten
- Stop de aanvallen op de WW en WIA
- Geen 5% voor de NAVO
- Nederland moet het Trump regime afkeuren en bevechten
- Stop alle politieke steun voor de Staat Israël
- Solidariteit met vluchtelingen en asielzoekers, de vijand is het kapitalisme!